3 Eylül 2010 Cuma

Kaynar Kazana Atmalı

Servisi kaçırdım bugün lan!
Bildiğin kaçırdım,hayır sabahın köründe,hani sabah 5.55'de,6.00'da servise yetişen,hatta servisi bekleyen biri,nasıl olur da akşam servisini kaçırır.Mesai geç bitti kabul ama hani servisler-hatta ek servisler bile- duruyordu ama ben kaçırdım.Ööle makyaj falan da tazelemedim,zaten bildiğin anneannemin g*tüne benziyorum mesai çıkışında.Bütün gün esas duruşta durmaktan resmen anatomim bozulduğu için,perte dönebiliyorum.Konuya dönsek.İşte servisi kaçırdım,ek servisi de,o kadar yolu,dahası şehirlerarasını nasıl katedebilirdim,hem de ayağımdaki o santimlerle.Sıçtık bildiğin sıçtım.Bokun laciverti miydi,ha işte resmen ben bokun gökkuşağındaydım.Gittim,sordum,danıştım,ettim ama nasıl kırmızıyım nasıl böööle telaş içindeyim.Bi araç bulamazsam sıçtığımın harbi resmi ilanı edilecekti.Sağolsun bi aaabey dedi ki,Üsturupsuz hanım-evet bana iş yerinde hanım diyorlar,hanıma halen alışamadım ben,yannış anlamazsanız personel aracıyla gidin.Hönk!Yannış dedi bildiğiniz,şive var işte xxx:p Oluurr olurrr dedim.Ben nereden bileyim personel aracına binince milletin bana sen bizden değilsin,biliyoruz,kimsin sen bakışlarını atacağını.Resmen pısstım,servisin bir köşesine oturdum,cama ağzımı,gözümü,bacağımı dayayıp pıstım.Bi ara Mp3'ü çıkarıp müzik falan dinleyeyim dedim ama hani o zaman da lan bu karı kendini ne bok sanıyor,kuuul mu lan bu demelerinden korktum-herkesin Ipod'u yok tabi,benimki bildiğin ucuzundan bir Mp3,ama ses süper falan nise anam,servis amca ne dinlerse dinlerim n'olcak dedim.Hani bööle resmen üvey evlat gibi hissettim kendimi,hani şu ortamda yeni olunca insanın üstüne yapışan korku var ya onu hissettim.Paso telefona bakmaya başladım.

Araç kalktı işte gidiyozzzz oleyy modundayım ben,sonra yanıma geldi koca götlü biri oturdu,Allaaam resmen üstüme oturdu hatun.Kenara kaydım,kaydıkça daha bir geliyo üstüme.Hatun benden bütünümün hırsını mı alıyordu acaba.Sustum,pıstım dedim dedim dedim.İçimden az kaldı sabret derken,arkamda oturan teyzelerin konuşmalarına kulak misafiri(!) oldum.Aleni dinledim lan.Teyzenin oğlu varmış,Almanya'da.Rehbermiş.Kızın tekiyle tanışmışlar.Türk kızı.Ankaralıymış kız.Fabrikada personel müdürüymüş.Oğluna da fena fena hastaymış.1 sene olmuş tanışalı.Seneye bahardan nişan falan olacakmış da kız oğlunu kapmış.Oğluna resmen fukara sümüğü gibi yapışmış.Oğlu zayıfladıkça kız kilo alıyormuş,bu da ne demekmiş.Kız oğlunun parasını yiyormuş.Vay aşüfte!Hatta,kızın ailesi demiş ki,biz adetlere falan bakmayız,işte onlar kendi kendine evlenirlermiş.Olur muymuş.Kadın nasıl sayıyor kıza,abooooov gör sen,sanki karının koynundan kocasını almış.Olur muymuş.Tek oğluymuş.

Bi' ara arkama dönüp asıl aşüfte sensin,madem o kadar seviyordun,sen evlenseydin de elaleme kaptırmasaydın demek geldi.Ama tabi o an ööle eziktim,sindim olm o götü üstümde hissedince.Kadın hiç susmadı.1.5 saat boyunca olm yukarı,olm aşaaı.Yanındaki kadın da sıkıldı bu muhabbetten ama kadının korkusundan mıdır nedir anlamam sustu ve ara ara aaaa oooo yeeaa modunda tasdikledi hatunu.Sonra baktım,şükür!

İl tabelası görünüyor.Az kaldı falan dedim.Kadını dinleyeyim dedim ama harbi bayıktı.Başkasını dinleyiiim dedim.Baktım,kaptan pilotumuz kendi halinde yanındaki adama kaynanasından yakınıyor.Yooog işte kaynanası dirlik vermiyormuş,yooog karısıyla şööle rahat rahat karıkoca hayatı yaşayamıyorlarmış-halvet olayından bahsediyor-yuh dedim,önüne gelen kaynanasından şikayetçi.Neydi kaynana olmak?Ööle kaynana olunca insan başka bir boyuta falan mı geçiyordu.Ne bileyim efenim işte sırlar dünyasındaki gibi beyazlara mı bürünüyordu.Çok türlü kaynana var aslında.Anasıkurbanoğula sahip olan kaynana,dırdırcı kaynana,cimri kaynana,lafsöztaşıyan kaynana.Kayın ana!Gelinine düşkün kaynana da az görünüyor aslında.Ya da damadına.Farzı mahal benim anneannem.Vakti zamanında babam babamızken,halen babamız tabi de hani baba deyince insanın aynı evde yaşadığı,sırtını dayadığı adam belliyor.Ööle uzaktaki babayı ne yapayım ben.İşte babamız babayken anneannem babama ölürdü,hediyeler,yemekler,varsa yoksa babam,annemden çok bile sevdiğini iddia ederim,hatta geçen gün eski eşyalar arasında anneannemin babamın doğum gününde babama çektiği telgrafı buldum.Düşünün o kadan!Sonra bizimkiler ayrılınca babamdan beteri,babamdan adisi olmadı.Şimdi hakkını vermek lazım,anneannem ne kadan iyiyse babam da o kadar iyiydi.Yağdırırdı,emeğini de parasını da.Saygıda kusur yoktu falan.Babama olm diyen o kadın gitmiş,resmen başka birisi gelmişti yerine.Bir anda karakter mi değiştirmişti anneannem bukelamun misali anlamadım.Küfürlerin,bedduaların ardı arkası kesilmiyor halen anacığım.Hatta anneannem hep sidiğin dursuuuun diye beddua ederdi de babam geçen günlerde prostattan ameliyat oldu,tuttu beddua sanırım.

Fena bi'şeydi bu kaynanalık anladım.Herkes o sıfattan dolayı mıdır bilmem fena oluyordu,hani bozuk peynir gibi kokar gibi oluyordu insan.Bilmem ama hiç kaynanasından memnun olan var mıdır?Hatta Pippi Haşmet şu yazısında bahsetti ya cidden kaynanasından memnun olan olsa da gelininden memnun olan var mıdır?Laf aramızda anneannem yengem için ve kardeşinin hanımı,hatta yeğenlerinin ve dahasının hanımları için ırısbıkarı diye bahsedebiliyor.Yaşlı kadın diyoruz ama her sinirli anında olmaz ki canıııım!

Bir kitap okumuştum.Orada işte şahıslar var.Oğul-gelin-kaynana ilişkisi falan var.Orada gelin-kaynana değil de resmen,anne-kız tablosu çizilmiş.Hatta öyle ki kaynana bütün malını,mülkünü gelinine veriyor.Oğlu gibi bir deyyusa bööölesine güzel ve iyi bir kızı alarak,kızı harcadığı içinde her gün af diliyor falan.Nasıl şaşırdım nasıl.Ha olay hatta aşiret içinde falan geçiyor.Cidden şaşırdım.Gerçi hakkını yememek gerekir,sevgülümün annesi biriciktir,biricik.Hatta aklısikininucunda gezen sevgilimin ailesi,ablası falan da çok iyiydi ama o ben sevgiliydim,hani gelin adayı,gelin olunca işler değişebilirdi falan.Aman işte baktım da herkes kaynana denen o canavardan fena korkuyor.Sebebi mazide yaşanılanlar.İnsanlar çok çekmiş şimdi.Bu yadsınamaz bir gerçek.Ama kaynana da insan,onun da vardır zaafları,sevilmelidir,hani belki sevilince yola gelir,olmadı kafasına rulo şeklinde gazeteler vurulabilir.

Bunları kafamda yazarım diye tasarlarken,şükür ki eve geldim.İnsanların o manyak bakışlarına sert ve karşı konulmaz bakışımı attım,resmi ama samimice teşekkür ettim ve indim.Ben anlamam ya,ben kaynana da demem,anne de diyemem sanırım ama dilerim benim olm olur,o zaman gelinimle çılgınlar gibi kanka oluruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Vay Edepsiz!Ne Söyleyeceksen Söyle Hadi!